Qiyosiy pedagogikaning nazariy-metodologik asoslari haqida

Qiyosiy pedagogikaning nazariy-metodologik asoslari haqida ma’lumot.

Reja:

  • 1.Qiyosiy pedagogikada metodologik yondashuvlar
  • 2. Melioristik yondashuv, tarixiy-falsafiy yondashuv
  • 3.Fanlararo yondashuv, ma’lumotli yondashuv, etnomadaniy yondashuv.

Ushbu mavzuda quyidagilar bayon etiladi : nazariy metodologik asoslari, Qiyosiy pedagogikaning ob’ekti, predmeti va vazifalari.Qiyosiy pedagogikaning asosiy vazifalari.Qiyosiy pedagogikaning asosiy toifalari va tushunchalari, Ambivalentli yondashuv, Kompleks yondashuv. Insonparvar yondashuv.Tarixiy yondashuv.Madaniy yondashuv. Etnopsixologik yondashuv. Aksiologik yondashuv. Integratsiyalashgan yondashuv. Gumanistik yondashuv. Kulturologik yondashuv. Qiyosiy pedagogikada fanlararo yondashuv.

Metodologik yondashuvlar

Uning eng umumiy shaklida qiyosiy pedagogika turli mamlakatlar va mintaqalardagi ta’lim,
tarbiya va o’qitish xususiyatlarini o’rganadigan pedagogikaning bir tarmog’i sifatida ta’riflanadi. Qiyosiy
pedagogika keng ma’noda pedagogik fanning sohasi bo’lib, u dunyoning turli mamlakatlari va
mintaqalarida ta’limning holati, rivojlanish tendentsiyalari va tendentsiyalarini o’rganadi; xorijiy
tajribani qo’llash orqali milliy ta’lim tizimlarini o’zaro boyitish yo’llarini aniqlash.

Qiyosiy pedagogika aniq ma’noda «asosan, dunyoning turli mamlakatlari va mintaqalarida
pedagogik nazariya va amaliyotning rivojlanish holati, qonuniyatlari va tendentsiyalari, shuningdek,
ularning umumiy tendentsiyalari, milliy va mintaqaviy xususiyatlarini taqqoslash asosida tadqiq
etiladigan pedagogik fan sohasi; xorijiy tajribadan foydalanish orqali milliy ta’lim tizimlarini o’zaro
boyitish shakllari va usullarini ochib berish ”

Qiyosiy pedagogikani tushunishga bo’lgan barcha uchta yondashuv uning tarkibiy
xususiyatlarini tavsiflaydi.

Birinchidan, bu pedagogik fanning o’ziga xos sohasi. Ikkinchidan, u dunyoning turli mamlakatlari va mintaqalarida ta’lim, tarbiya, o’qitish, pedagogik nazariya va
amaliyotning rivojlanish jarayonini o’rganishga qaratilgan.

Uchinchidan, tahlil xorijiy tajribadan foydalanish uchun qiyosiy-qiyosiy asosda olib boriladi.

To’rtinchidan, milliy ta’lim tizimlarini o’zaro boyitishning mumkin bo’lgan shakllari va usullari aniqlangan.
Milliy ta’lim tizimi. so’nggi yillarda turli mamlakatlarda yosh avlodning sotsializatsiyasini
qiyosiy tahlil qilish bo’yicha tadqiqotlar paydo bo’ldi.

Ushbu tadqiqotlarning aksariyati tabiatda fanlararo bo’lib, qiyosiy pedagogika, ijtimoiy pedagogika, ijtimoiy psixologiya va qiyosiy psixologiyaning “chorrahasida” olib boriladi. Bundan tashqari, qiyosiy pedagogika asosan turli mamlakatlardagi milliy ta’lim tizimlarini taqqoslashga asoslanganligini yodda tutish kerak. Milliy ta’lim
tizimi-bu yosh avlodni davlat va jamiyat kuchlari tomonidan maqsadli ijtimoiylashtirish.

Milliy ta’lim tizimi quyidagilarni o’z ichiga oladi:

  • davlat ta’lim organlari (ta’lim vazirliklari, ma’muriyat va ta’lim boshqarmalari va boshqalar);.
  • o’quv jarayonining ishtirokchilari (o’qituvchilar, talabalar, o’qituvchilar, maktab o’quvchilari,
    o’qituvchilar va boshqalar);.
  • ta’lim standartlari va ularning asosida ishlab chiqilgan o’quv rejalari va o’quv dasturlari;.
    tizimning samarali ishlashini ta’minlaydigan ta’lim muassasalari va boshqa tashkilotlar
    (maktablar, universitetlar, kollejlar, bolalar bog’chalari, qo’shimcha ta’lim muassasalari va boshqalar).

Faylni to’liq yuklab olish : Yuklab olish

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top